HTML

Kalandozások a bűn városában

Friss topikok

  • bombazsu: Noch mehr, bitte!! ;) Du kannst sooo interessant Geschichten schreiben. :D Und wie viel Zeit hast ... (2010.06.22. 10:59) 6 gombócos fagyi az ArenAban
  • Scorinna: No, eldőlt már, hogy mikor jössz haza? Ugye nem maradsz le a vcs táborról? ;) GyerehazaGyerehazaG... (2010.06.11. 23:27) Juteszembe
  • Lauren Robert: @P-B-J: :) csak szeptemberben jöttök haza? és amúgy hogy ityeg odakinn? kicsit le vagyok maradva @... (2010.05.24. 00:08) Esti gyors
  • Scorinna: Robi írj még!! Már május vége van... Tök jók a bejegyzéseid, és olyan ritkán beszélünk!...csak az ... (2010.05.20. 18:32) Április vége, május eleje
  • bombazsu: "Tudod, hogy nincs bocsánat..." Tessék jó szaftosan idepötyögni 1-2 sztorit! Minél zsírosabb, anná... (2010.05.09. 22:04) Egy vulkán pozitív hatásai

Linkblog

Introduction days

2010.02.18. 19:38 :: Lauren Robert

Az eddigi fáziskésésemet folytatva ismét egy kicsit régebbi eseményt elevítenék fel. A január 28. és 30. között lezajlott introduction days ugyanis megérdemli, hogy szóljak pár szót róla.

Szóval 27-ei szállásfoglalásunk után másnap reggel izgatottan készülődtünk az Universitat van Amsterdam aulájába, ahol érkezésünkkor már vaskos kis tömeg próbálta kitalálni, hogy mi a teendő. Kis lézengés és sorban állás után végülis becsekkoltunk, kaptunk csini rózsazsín karkötőt, meg egy táskát tele térképekkel, tippekkel, infókkal aztán tovább indultunk egy mégnagyobb terembe, ahol meg kellett találni a csapatainkat. A neten ugyanis amikor regisztráltunk erre a gólyatábor-szerű dologra, akkor kaptunk egy sorszámot, így én már előre tudtam, hogy a 12-es táblát szorongató csoportvezetőt kell keresnem. Attila és Bence hamar megtalálta a sajátjait, és pár perc töketlenkedés után is ráleltem a csapatomra. Szépen sorban kezetnyújtottam mindenkinek és méregettem az embereket. Vigyori dán srác, kicsit rusnya de közvetlen amerikai csaj, kőbunkó manchesteri "matróz, törpe francia, izgága lengyel kolléga és még folytathatnám a sort... Voltunk vagy 15-en. Majdnem egy óráig várakoztunk az esetleges újabb csapattársainkra aztán végre elindultunk és a többi csapattal karöltve egy másik közösségi helyen kötöttünk kis. Itt kaptunk ingyenkaját, és pár hasznos cuccot (lehetett pl biciklit venni, diákigazolvány-szerűséget kapni stb). Ekkor egyébként már több százan voltunk, hiszen volt vagy 25 csapat és mindegyikben volt legalább 15 ember.  A világ minden tájáról érkeztek diákok. Én azt hittem, hogy túlsúlyban lesznek az európaiak, de hamar kiderült, hogy rohadt sok az amerikai, ausztrál, húzott szemű stb. Európából az angolok, franciák és a spanyolok vannak a legtöbben. Na de vissza a lényeghez: kajálás és ismerkédés után elindultak a tényleges programok. Ezekről inkább távirati stílusban számolok be, mert túl hosszúra nyúlna különben ez a post... Szóval:

Első nap

13.15-15.00: intercultural workshop - ez nagyon jó volt. Kb 50-en voltunk, az én csoportom két-három másikkal volt összevonva, szóval még több emberrel ismerkedhettem össze. (Eközben Attila és Bence ugyanezen a programon volt csak a saját csapatukkal.) Ez a workshop nagyjából vicces játékokat takart. Egy jó fej holland srác vezette az egészet. A végén 5-6 kiscsoportokra bomlottunk és pár témát meg kellett beszélni. Nagyon jó volt, de tényleg! Az egész mondanivalója nagyjából annyi volt, hogy milyenenek a holland emberek, illetve, hogy külföldi diákként legyünk toleránsak és nyitottak a egymás felé, mert más gondolunk arról, hogy mit szabad...

15.30-17.30: Official Welcome - az egyetemi aulában tartott hivatalos köszöntő tökéletes példája annak, hogy a hollandok hogy tudnak egy alapból halál unalmasnak tartott dologból is valami szórakoztatót csinálni. Az összes prezentáció érdekes volt, ami leginkább annak volt köszönhető, hogy nem féltek egy kis humort csempészni beléjük. A helyi rendőrkapitány még azt is megmutatta, hogy mik a zsebtolvajok legalapvetőbb trükkjei, szóval nagyon fel vagyunk vértezve.

17.30-18.15: sight seeing walking tour (amsterdam by night) - a workshop után tettünk egy jó nagy sétát Amszterdam centruma körül... Mivel mi már 5 napja itt voltunk, nagy meglepetés nem ért, de volt akinek ez volt az első komolyabb mászkálása a városban.

18.15-21.00: dinner - a séta végállomása egy tágas, felújított hangárhoz hasonló party-hely volt. Itt kaptunk vacsorát, sört és kellemes zenét. Ez a hely nagyon bejött, azt hittem elsőre, hogy az "esti party" is itt lesz, de este 9 körül eljöttünk innen és a Café Heffer felé vettük az írányt...(útitársaim Nicole, a 32 éves chichagoi fekete raszta hölgy, André, a kicsit langyos afroamerikai és Helen, a szingapúri húzottszemű lány voltak. Jól elvoltunk.)

22.00-01.00 Dutch Borrel - Megérkeztünk a borrelre. A hollandok így hívják a szolid bulizást. A borrel szó pontos jelentése egyébként "itóka". Ez pontosan körülírja ezt az estét is. Kis terem, rohadt sok ember, nem túl hangos zene... Mindenki sörözik, beszélget, kigyózik a tömegben, leülni csak páran tudnak a sarokban. Szóval a beülős és a táncolós helyek között félúton van a Dutch Borrel:) Mint később kiderült, minden héten kedden van ilyen, úgyhogy ha csak tudok majd lenézek 1-2 sörre. Ez a bulizásnak pont az a fajtája, amit hosszú távon is elviselek. Ami még jópofa, hogy 1-kor "villany fel" és véget ér az egész. Nem is baj. Szerda reggelente ugyanis fél 9-kor kezdünk a suliban...

Második nap:

13.00-14.00: Boattrip - másnap hajókáztunk. Rajtunk kívül még 4 csapat volt a mi hajónkon, szóval megint voltak új arcok. Sajnos az időjárás nem volt kegyes hozzánk, úgyhogy hiába volt nagyon menő átlátszó üvegtetőnk-ablakunk, az esőcseppek erősen korlátozták a kilátást. Így sem volt rossz, de szebb időben azért más lett volna...

Ezután a goup 12, azaz mi, beültünk egy hangulatos teázóba. Itt azért megemlíteném, hogy már csak a kemény magról van szó. A csapat jórésze már első nap lemorzsolódott és másokkal lógott, én viszont a fix programok közti időben is inkább a csoporttársaimmal maradtam. Szóval a kemény mag: Elco (holland srác, ő az egyik csoportvezető), Femke (holland csajszi, a másik vezetőnk), Mikkel (a vigyori dán srác), Francois (a törpe francia), Caitlin (amerikai hölgy), Magalí (barcelonai lány) és még pár nevet említhetnék, akik néha még velünk tartottak. Szóval beültünk és olyan jól elvoltunk, hogy az Amsterdami Historical Museum-ba nem is mentünk el. Én mondjuk mentem volna, de egyedül nem volt kedvem lelépni, szóval maradtunk picit, majd 4 előtt valamivel elindultunk a következő fix programra, a Dutch Movie-ra.

16.30-18.00 Dutch Movie - a szervezők fontosnak tartották, hogy ismerjük meg a nagysikerű holland filmipar egy becses alkotását... Egy színházterem szerű moziban voltunk, vagy 200-an lehettünk, a 25 csoportnak két turnusban vetítettek le a tömeggyomor elkerülése végett. A filmről: egy holland politkusról szólt, nagyjából felét sikerült felfognom a filmnek. Francois barátom szerintem még kevesebbet értett belőle... 20 perc után ülve elaludt :D

A film után a csoportom kemény magjával, plusz pár hozzánk csapódott emberkével elmentünk pizzázni egyet, majd egy másik helyre meginni egy sört. Erről csak annyit, hogy érdemes óvatósnak lenni, ha nyugat-európaiakkal (sőt, amerikaiakkal!) lógunk. Kicsit vastagabb a pénztárcájuk... Szerencsére mindig ura voltam a helyzetnek...

21.00 Karaoke - este karaokeztunk egy jót. Tele volt a hely, jó volt a hangulat. Minden csapat elénekelt egy dalt közösen. Mi az Oasis-től a Wonderwall-t énekeltük, kész szerencse, hogy ismertem. Szóval megmutattam a magyar virtust:P Utánunk (vagy előttünk?) Bence csapata énekelt valamit. Bence is a vállára vette csapatát:P Szóval ügyesek voltunk. Attilára nem emlékszem, hogy énekelt volna. Egy idő után egyébként elszabadult a pokol és boldog-boldogtalan felment a "színpadra" üvölteni... Összességében nagyon jól sült el a dolog.

Harmadik nap:

11.00 - 16.00: Sportday and lunch - fociztunk egy jót az egyetem sportcentrumában.ál...(Sok egyebet is csinálhattunk volna, de én maradtam  a focinál...) A pályán összeismerkedtünk pár jófej emberrel, úgyhogy jó esély van heti egy focira. Egy cseh srác csinált egy facebook group-ot erre a célra, szóval majd összejárunk. És ha minden jól megy a mi sulinkban is lesz lehetőség sok mindenre. yeah

22.00-04.00: Final party - foci utáni regenerálódás után elmentünk az introduction days záró partijára. Napszemüveget kellett vinni, úgyhogy felöltöttem parádés kék szemcsimet... A buli nem volt nagy durranás, de nem unatkoztam. Jobbára a kanapén ültem és beszélgettem. Az amerikaiat kikérdeztem Obamáról meg ilyenek. Eddig akivel beszéltem mind rá szavazott, szóval szeretik a Barackot. A Béke Nobe-díjat azért szerencsére van aki túlzásnak tartja:) A party vége felé egy portugál sráccal is szépen eldiskuráltam, de nemsokára kiderült, hogy kicsit langyos, úgyhogy menekültem...:D  Alvaróval (merthogy így hívják portugál cimboránkat) azóta többször is találkoztam erasmus-os partykon, de szerencsre nem vészes. Amszterdamban egyébként nem nehéz buzikkal összefutni.

Nah, ez volt a rövid kivonata az introduction days-nek... Összefoglalva ez a 3 napos "gólyatábor" nagyon meg volt komponálva.  Nem tudom otthon van-e ilyen, de kéne, hogy legyen mert nem csak a város, hanem a többi sorstárs megismerésére is jó alkalom egy ilyen programsorozat. Nekünk nagyon tetszett. Ráadásul ingyen volt...:P

 

Szólj hozzá!

Címkék: foci welcome days karaoke introduction café borrel heffer sportday

A bejegyzés trackback címe:

https://felfordulat.blog.hu/api/trackback/id/tr71771379

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása